Náklady na web

V tomto článku se dočtete s jakými předmětnými náklady můžete počítat, pokud se rozhodnete budovat nový web.

Tvorba webu

Náklady na vystavení nového webového sídla se liší v zásadě tím, zda půjde o web statický, nebo web dynamický. Dá se říci že statické weby se dnes již staví velmi zřídka. Nicméně i zde se mohou náklady lišit dle nároků na grafický návrh. Obvykle se však dá počítat s tím, že cena webu nepřesáhne částku 5000,- Kč. Průměrně stavíme statické weby za cenu v rozsahu 2 až 3 tisíce korun.

Dynamické weby rozdělují náklady do tří skupin:

  • instalace serverového software
  • grafický návrh webu
  • implementace a design - souhrn úkonů jejichž účelem je realizace grafického návrhu a oživení webu

Zatímco instalace serverového software je u nás vždy zdarma, platí obvykle - čím náročnější grafický návrh, tím náročnější implementace. A samozřejmě nárokům odpovídá i cena. Konkrétní cenovu nabídku poptejte u nás.

Do nákladů nezahrnujeme  tvorbu textů a přípravu obrazového materiálu - jsme raději když tyto úkony provede klient - naučí se tak pod naším vedením redakční systém obsluhovat.

Provoz webu

Provoz webu je podmíněn dvěma zpoplatněnými službami:

  • registrační poplatek za doménové jméno - různé dle typu top level domény (.com;.cz;.info...)
  • webhosting

Poplatek za doménu může klient hradit sám přímo registrátorovi, nebo může tuto starost přenechat na nás. 

Zatímco statický web umístíme na libovolný hosting dle přání klienta, dynamické weby poháněné naší aplikací Alff, umisťujeme téměř výhradně na naše vlastní technické prostředky - více v článku webhosting.

Ceny služby poskytované webhostingovými společnostmi jsou obvykle odstíněny diskovou kvótou, existencí běhového sprostředí pro skripty a přítomnost databázového serveru. Velké rozdíly v ceně tvoří “agregace služeb”, tedy stav kdy se o jeden technický prostředek (server) dělí spousta webů. Levné hostingové služby se téměř bez výjímky vyznačují pomalostí a častými výpadky.

Optimalizace, analýzy, reklama

Provoz webu sebou přináší i další úkoly, které mají za úkol zvýšit efektivitu. Web je zapotřebí optimalizovat tak, aby byl co nejlépe k nalezení pomocí vyhledávacích služeb (Google...). K tomuto účelu je také zapotřebí vědět, jak web s hlediska indexerů skutečně funguje - anylyzovat provoz. Pro zvýšení efektivity je také možné nasadit reklamu.

Firem, které podnikají v oboru SEO (optimalizace pro vyhledávače) je mnoho. Tento obor je značně problematický, denně se setkáváme s nabídkami SEO specialistů, které nám slibují nesmyslné a nemožné. Za poslední rok jsme viděli desítky analýz vypracovaných takovýmito specialisty a ani jedna z nich se nazabývala microformáty nebo ARIA - což jsou technologie které v tomto oboru skutečně mohou znamenat budoucnost.

InternetRegion s.r.o.

+420 722 475 310

sekretariat(a)internetregion.cz

Provozovna

Žerotínovo nábř. 756,
667 01 Židlochovice